reklama

Cesta za šťastím začína voľbou dobra

Každý človek si aspoň raz za Život položil otázku, aké je jeho poslanie, prečo je tu a ako nájsť skutočné šťastie. No koľkí z nás už našli odpoveď? Môže sa zdať, že pre každého sa šťastie skrýva inde. Ale je to naozaj tak?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ikeď sme rozdielni a každý má iné preferencie, v skutočnosti nás všetkých spája Láska a Šťastie, všetci sme ľudia a v jadre sme všetci rovnakí, tak aké rozdiely? Komukoľvek na svete položíte otázku, či dokáže žiť bez lásky a šťastia, jeho úprimná odpoveď bude vždy NIE, a odpovedali by ste inak?. Tak kde leží toto šťastie?

Svoju odpoveď na tieto otázky som našla v knihách Anastasie Novych, a ak by ste chceli vedieť viac, sú zdarma k stiahnutiu. Rada by som sa s vami podelila o moju cestu ku šťastiu. Začína sa v našom vnútri.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začať treba od seba

Poznáte vetu "Zmeň seba a celý svet sa zmení?" Vystihuje podstatu celej púte za šťastím. Sama som dlho hľadala niečo, v čom by tkvela čistá radosť, a z čoho by som bola neustále šťastná. No nech som sa snažila to nájsť kdekoľvek - vo vonkajšom (kúpa nového odevu, knihy, auta, spoznanie nových ľudí a pokračovať by som veru mohla aj ďalej) nič ma dlhodobo nenapĺňalo. Nech ma to najprv akokoľvek nadchlo, všetko časom vyprchalo. Pochopila som, že v tom, čo je dočasné a pominie, nemôžem hľadať trvácne šťastie, pretože dočasné veci poskytujú iba dočasné šťastie. Vďaka jednej rodinnej priateľke, ktorá mi odporučila knihu AllatRa som začala svoju cestu do hĺbky duše - cestu za skutočným šťastím. Začala som na sebe pracovať. Bolo to sprvu ťažké, pretože najprv je treba prekonať seba a vedieť sa pozrieť na svoje chyby - a to veru nie je len tak. Nerada som si priznávala, že robím niekde chybu, ťažko sa mi prijímal fakt, že to, ako som videla svet, bol akýsi šedobiely film aj to cez záves, veď môj svet a život je predsa dobrý, či nie? Keď však dovolíme hnevu, smútku a ostatným tým nepríjemným emóciám, aby prepukli a sústredíme sa na ne, k nim bude smerovať náš Život a to sa stalo mne, ikeď som si to nerada priznávala, dospela som do bodu, kedy som zistila že nie som šťastná - A to som nechcela. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Postupne som pochopila, že jediný spôsob, ako do svojho Života vpustiť trvalú radosť a lásku je zmeniť smer svojej pozornosti. To na čo sa sústreďujeme - to priťahujeme. Nech je situácia aká chce, vždy si môžeme vybrať, ako sa na ňu pozrieme a ako k nej pristúpime. Všetko, čo z nás vychádza, je prejavom nášho vnútra. 

Myšlienky si vyberáme sami

Je veľmi dôležité na začiatok pochopiť fakt, že všetky myšlienky, ktoré nám prúdia v hlave, si môžeme vybrať a nemusíme na každú reagovať - venovať jej drahocenný čas a pozornosť, to najcennejšie. Nie je to potrebné. Vybrať si môžeme tak, ako v obchode pri nákupe vyberáme produkt, ktorý chceme a nevenujeme pozornosť celému sortimentu, tak aj naše myšlienky, ktoré nie sú tak celkom naše, i keď sa tak javia (no schválne, pokojne si sadnite, vezmite papier, ceruzku a píšte všetky myšlienky, ktoré prídu, naozaj všetky a potom si ich prečítajte. Objednali ste si ich? Skutočne?). Môžeme všetko prefiltrovať a našu cennú pozornosť a čas venovať len tomu, čo nám prináša radosť. Mnohé pochopenia mi priniesli videá na stránke allatra.tv kde som našla informácie k rôznym témam. Sama som pocítila, ako slobodne a krásne sa môže človek cítiť, keď si vyberie lásku, dokáže na ostatných pozrieť očami porozumenia a chápať, že v jadre sme všetci rovnakí - všetci sme ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Život v láske NIE sú ružové okuliare

Najprv som nakrátko poňala pocit, že si mám nasadiť akési ružové okuliare a ignorovať problémy, ale za nejaký čas, keď mi to nedalo, znovu som otvorila knihu, pozrela pár videí a pochopila, že je to trochu inak. Podstatou je problémy nevytvárať a žiadne ružové okuliare potrebné nebudú. Je tak krásne cítiť v sebe lásku a radosť len z toho, že som, že môžem dýchať čerstvý vzduch, vidieť krásne nebo a môcť sa každé ráno zobudiť vedľa milovaného človeka. Toto uvedomenie v hĺbke duše sa snažím zachovať a ísť s ním celý deň, s týmto Božským vo vnútri naplno Žiť každý deň a nie len prežívať, ako som to robievala kedysi. Keď som raz pocítila, čo je to "dotknúť sa Boha" - pocítiť čistú lásku k druhým, k Životu, nemôžem viac inak a chcem sa o to podeliť, aby sa čo najviac ľudí mohlo nadýchnuť čerstvého vzduchu pravdy a nájsť skutočné šťastie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začiatok cesty tvorí Voľba. Tú v sebe každý z nás musí učiniť, aby mohol kráčať k svojmu cieľu. Nie je to zložité, treba len chcieť - vybrať si dobro. Urobiť malý dobrý skutok pre druhého, pomôcť človeku v núdzi, urobiť vec, ktorá inému pomôže. Je toho toľko, čo je možné urobiť, aby sme sa v celej spoločnosti cítili oveľa lepšie. Začať môžeme dnes a sami od seba. Ja mám cieľ, raz v sebe objaviť a precítiť takú lásku, že budem vedieť milovať celý svet a kým sa mi to podarí, musím prejsť ešte dlhú cestu, avšak každý krok na nej je pre mňa cenným ponaučením a nutným k prekonaniu samej seba pre dosiahnutie vnútornej slobody.

Zuzana Grossmann

Zuzana Grossmann

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Nie je mi ľahostajné, v akom svete budú vyrastať a žiť moje deti a my všetci. Záleží mi na tom, aby bol svet lepším miestom a k tomu môže prispieť každý tým najlepším zo seba. Preto podporujem Tvorivú spoločnosť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu