reklama

Ako som začala svoju cestu za šťastím

O tom, ako je možné začať cestu za šťastím som už písala, aj o tom, aké ma stretli predsudky a úvahy. Ale ako som sa dostala vôbec ku hľadaniu skutočného šťastia? Kde je tomu začiatok? Myslím, že v úprimnosti je kľúč. Takže...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Začalo sa to kdesi na strednej škole, kde som zažívala pocit, že som iná, že sa nechcem a neviem zaradiť, medzi "masu". Cítila som, že by som tým išla sami proti sebe - vnútri niečo nesedelo. Snažila som sa nájsť to niečo, čo by mi ukázalo cestu k skutočnosti, pretože som nebola schopná nájsť lásku a radosť v ničom naokolo. Skúšala som sa chytiť niečoho, čo by som mohla použiť ako vodítko k odpovedi. Chvíľu ma zaujímali aj pohanské náuky a ezoterické smery, pretože človek podvedome tiahne k tajným učeniam. Ale ani v tom nebola dostatočná hĺbka. Takto som prežila v hľadaní niekoľko rokov, prečítala mnoho kníh a prešla rôzne zdroje a šťastie nie a nie nájsť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostala som sa do bodu, kedy sa prvý vzťah vyhrotil až do fyzického násilia zo strany partnera (o čom píšem v predošlom článku). Vtedy som prvý raz pocítila túžbu po skutočnej hĺbke lásky. No nešla som dostatočne hlboko do svojho vnútra, a tak stroskotalo aj moje prvé manželstvo. Mylne som sa ho snažila zakladať na tom, že môj partner má byť taký, akého si ho prajem a ak tomu tak nie je, nespráva sa ku mne dosť láskavo a úctivo. Vďaka tomuto prístupu som nazrela až na vlastné dno. V tomto čase prežíval podobné pocity aj môj ocko, ktorý sa vtedy radikálne rozhodol a započal cestu k vnútornej premene. Bol tak pevne rozhodnutý, že ma jeho úsilie a snaha natoľko inšpirovali, až som sa k tejto myšlienke sama odhodlala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

4 Dohody a Jaroslav Dušek

Prvú knižku, ktorá sa mi od ocka dostala do rúk bola práve tá s názvom "Štyri dohody" (Autor: Don Miguel Ruiz). Dá sa povedať, že práve tu som začala svoju cestu za šťastím. Po prečítaní knižky som si pozrela video, v ktorom na krásnych príkladoch zo života Jaroslav Dušek popisoval spomínané 4 dohody. V každej situácii som sa našla. A práve to mi osvetlilo fakt, že tak to vlastne vôbec nechcem.

1. Dohoda - "Nehreš slovom":

- táto dohoda obnáša úplné vylúčenie akýchkoľvek prejavov s použitím hanlivých slovíčok voči druhým či samému sebe. Sú to skutočne nepekné výrazy a aj tie majú svoj náboj - v tomto prípade negatívny. A prečo si negatívami kaziť čas? Na tejto prvej dohode som pochopila, že voči sebe ani druhým vôbec nechcem používať žiadny nepekný výraz, k čomu by to aj bolo? Škodila by som tým v konečnom dôsledku len a len sebe. A tento čas predsa môžem využiť na láskavú komunikáciu a šírenie dobrého slova. Pretože dobro plodí dobro a to čo dám, sa mi vráti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Dohoda - "Neber si veci osobne":

- druhá dohoda hovorí o tom, že každý z nás má svoj pohľad na svet a ten je unikátny, teda nikto iný svet tak isto vnímať nebude. Keď som sa zhovárala s niekym, kto mal iný názor na to, čo robím, hnevala som sa, že odsudzuje moju prácu, alebo ponižuje moju osobu. Ale opäť, to, čo dá zo seba človek, je len jeho pohľad na svet, NIE môj, prečo sa potom znepokojujem, keď o svete hovorí zo svojho pohľadu? Veď je to jeho pohľad a vďaka tomu sa môžem mnohému naučiť. A tak som začala byť vďačná za akýkoľvek iný názor, či už pozitívny, alebo nie. A čo je dôležité, je len na mne, či vpustím do svojho vnútra to, čo iný povie, alebo s úsmevom a pokoji v duši poďakujem a poberiem sa ďalej. S týmto bodom mám ešte trošku problémy, pretože musím prijať fakt, že človek, ktorý oproti mne stojí a nepekne nadáva, to nehovorí mne, ale vlastne len ukazuje, čo má sám vo vnútri. Ale šťastie je, že s tým môžem niečo urobiť. Je to trošku o schopnosti prijať druhých takých, akými sú a nechcieť ich mať iných, aby sme ich mohli prijať. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Dohoda - "Nevytváraj si domnienky":

- mohla by som to svojimi slovami pomenovať "Nemaj predsudky" je to veľmi podobné. Tento bod mi veľmi pomáha pri každodennom stretnutí s ľuďmi. Kedysi som každého "škatuľkovala" podľa vzhľadu, či prvotných náznakov správania. No nie je všetko ako sa zdá. Jeden príklad zo života toto pravidlo vo mne plne potvrdzuje. Na jednom výlete loďou s niekdajším partnerom sme po stretnutí účastníkov spoločne sedeli na hornej palube a pozerali, kto pristúpil a ja som hodnotila. "Pozri tamten vyzerá divne, a akú má plešinku, ani oholený nie je, čo je to za čudného chlapa, aj ženu má nejakú divnú, no asi by som sa s nimi nedala do reči." Prišiel čas kúpania v zálive a vrhli sme sa do vody. Vznikol nápad doplávať na breh, no môjmu partnerovi prišlo zle a začal sa topiť. Nikto si to nevšimol a tak som sa snažila pomôcť, no veľa síl som nemala a tak to šlo ťažko, uchvátila ma panika a v rýchlosti som sa obzerala po pomoci. A vtom som zbadala, že blízko plávajú práve tí dvaja, ktorých som tak nepekne "zaškatuľkovala" počas plavby. Pán hneď priplával a priateľa vytiahol na loď. Prakticky mu zachránil život. A od tohoto okamihu si v živote vážim každého, pretože aj keď má možno dotyčná osoba zlý deň, málo vlasov, či príliš veľa nikto nie je hodný predsudkov a každý si zaslúži lásku. Veď kto nám vôbec dáva právo súdiť a považovať iných za horších ako sme my sami?

4. Dohoda - "Rob všetko najlepšie, ako vieš"

- a nie len na polovicu. Do všetkého sa snažím vkladať celé srdce, pretože jedine tak môžem každého a vlastne všetko vidieť s láskou. Pre mňa znamená najlepšie ako viem - s láskou. 

Všetky tieto kroky som pomaličky každý deň vpratávala do života, až sa stali jeho neoddeliteľnou súčasťou. Tak, ako aj Znalosti z knihy AllatRa a ďalších kníh Anastasie Novych, ktoré mi pomohli do tej najhlbšej hĺbky pochopiť, ako a prečo je vlastne dôležité nie len tieto pravidlá v živote ctiť, ale hlavne - ctiť si Život v láske. Pretože AllatRa je život v láske. Nakoniec ešte pripájam jedno nádherné video z AllatraTV, v ktorom pán Igor Michajlovič Danilov láskavo opisuje, ako sa môžeme sami zbaviť tej "zvieracej" stránky v nás, ktorá nás ťahá dolu a zväzuje nám krídla. A ako sa môžeme naplno venovať láske takej čistej, ako Boh sám. Veď nezáleží na tom, aké slovo použijeme, stále je to tá istá sila, čistá Živá láska.

Zuzana Grossmann

Zuzana Grossmann

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Nie je mi ľahostajné, v akom svete budú vyrastať a žiť moje deti a my všetci. Záleží mi na tom, aby bol svet lepším miestom a k tomu môže prispieť každý tým najlepším zo seba. Preto podporujem Tvorivú spoločnosť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu